Wywóz gruzu – jak prowadzić firmę i przegonić konkurencję? Okiem Mariana

W Warszawie roi się od firm oczyszczania miasta. Wszystkie wywożą gruz, wynajmują kontenery i znoszą z pięter odpady w workach big bag. Odśnieżają, grabią liście, strzygą trawniki. Słowem, świadczą usługi podobne do siebie, jak stado kaczek.

Czy na wywozie gruzu można zarobić ekstra? Pytają z powątpiewaniem młodzi, kiedy wędruję po Ochocie, Woli, Białołęce. Cieszy mnie, że coraz częściej szukają pomysłu na intratny biznes. Nie zadowala ich praca na etacie. To dobry znak. Niech budują polskie PKB:)

I chociaż doradcą biznesowym nie jestem, mam swoją teorię na temat tego, jak prowadzić zyskowną firmę w tak specyficznej branży. A że lubię gadać, nie trzeba mnie długo prosić. Oto fundament Mariana! 

Wywóz gruzu Warszawa – czym się wyróżnić? 

Przede wszystkim trzymam rękę na pulsie. Śledzę konkurencję w Internecie i co widzę? Po wpisaniu w Google frazy: „ wywóz gruzu Warszawa” czytam na stronach bliźniaczych firm: „Kontenery różnej wielkości”, „Wieloletnie doświadczenie…”, „Profesjonalna obsługa…”, „ W trosce o klienta i środowisko…”. Bądź tu mądry i pisz wiersze! Wszędzie to samo.  

Co mogę wam dać, czego nie dostaniecie u innych? Codziennie się głowię nad tym, jak przegonić tych, którzy oferują wywóz gruzu. Warszawa to zagłębie usług komunalnych. Setki większych i mniejszych podmiotów śmiało wchodzi sobie w paradę.  

A pośród nich Marian! Z podobną ofertą, z podobnymi cenami i pewnie z podobnym bólem głowy. Bo kogo głowa o klienta nie boli, temu wróżę rychły koniec. Nie ma nic gorszego niż brak zleceń. Tymczasem genialna obsługa, atrakcyjne ceny i najlepszy sprzęt to za mało, aby otworzyć wasze portfele.  

Rzecz w tym, aby otworzyć wasze serca. Więc oprócz wywozu gruzu w Warszawie stawiam na relacje i doświadczenie klienta. Dlaczego? 

Dziś rynki to konwersacje, a klient to medium

Dokładnie tak. Dyskusja przeniosła się poza produkt, usługę. Zlecenia i transakcje to tylko skutek uboczny. Dziś sprzedaje doświadczenie klienta. Customer Experience – nowomowa czy sposób na pozyskanie lojalności? Nie mam wątpliwości. Pisałem już o tym. Klient zapłacił nie tylko za wywóz gruzu, ale oszczędzony czas i oszczędzone nerwy.  

Niedługo potem sprzedał znajomym swoją bezradność wobec nieoczekiwanego zbiegu okoliczności, a przy okazji przyjemne konotacje z marką Mariana. Z jego polecenia zyskałem nowe zlecenia. Śmiało mogę stwierdzić, że waluta za wywóz gruzu to nie tylko pieniądz, ale wartość wykraczająca poza usługę – obraz firmy z ludzką twarzą. Jeśli ludzie to dostrzegą, rozniosą w realu i wirtualnym świecie. Macie to jak w banku! 

Firmę trzeba sobie dobrze poukładać 

Jednak zejdźmy na ziemię. Biznes to nie jazda bez trzymanki! Co chodzi Marianowi po głowie? Krótko, prosto i na temat – wydajne procesy i kompetentni ludzie. Tacy, którym chce się pracować z zapałem. Nie nawalą w obszarze, na którym się znają. Dopełnią kompetencji zespołu i wytworzą spójny wizerunek firmy. 

Bo szef to nie człowiek-orkiestra. Może mieć genialną wizję i być mistrzem w swoim fachu, ale nie jest w stanie wszystkim sterować ręcznie. Musi nauczyć się delegowania uprawnień i zadań. Wdrażać takie procedury, żeby każdy działał według tych samych zasad. Wtedy ujednolicone doświadczenie klienta rzeczywiście sprzedaje. Trzeba je utrzymać.  

Marian też ma szefa! Może mnie zwolnić 

To mój klient. Jego doświadczenie rzutuje na to, czy następnym razem uda się do konkurencji, czy też wróci do Mariana i jeszcze poleci wywóz gruzu znajomym. Trzeba na to zapracować, gdyż budowanie lojalności to składowa wielu elementów - cena, obsługa, dostępność, wrażenia z pierwszego kontaktu, uczciwość, rzetelność i wiele innych.  

Wiedzę o klientach i ich oczekiwaniach zbiera się latami. Dlatego pewnie wiele firm tak chętnie odwołuje się w swojej ofercie do „wieloletniego doświadczenia”. Na szczęście część z nich ogranicza się do oceny poziomu świadczenia usług, a nie bierze pod uwagę wszystkich potrzeb, z którymi przychodzą klienci. To one są dziś podstawą strategii sprzedażowej i motorem do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej.  

Wywóz gruzu Warszawa – co dostaniecie u Mariana? 

Klient chętniej płaci, gdy korzysta z usług, które odpowiadają jego oczekiwaniom, a nawet je przekraczają. Nie wystarczy wartość wynikająca z użyteczności: kontenery różnej wielkości i rodzaju, możliwość zlecenia załadunku czy terminowość. To dzisiaj standard. Co takiego wyjątkowego znajdziecie u Mariana? 

Dostępność
Ile razy wisieliście na infolinii firmy? Jak długo czekaliście na odpowiedź e-mail? Zapomnijcie! Oddzwaniamy i odpisujemy w przeciągu kilku godzin.

Przemiła obsługa
Wbrew pozorom to nie jest wcale takie oczywiste. Bez pośpiechu i zniecierpliwienia przyjmiemy najbardziej wymagające zamówienie. 

Optymalizacja kosztów
Wystarczy, że określicie rodzaj odpadów i przybliżoną ilość. Nie musicie z precyzją aptekarza wyliczać, ile śmieci wyprodukujecie. Dostarczymy odpowiedni kontener. Nie za duży, nie za mały. Taki, abyście nie przepłacili za wywóz.

Wygoda
Macie więcej odpadów niż się spodziewaliście? Zadbamy o wasz komfort. Wymienimy pełen kontener na pusty tak, aby budowa czy remont przebiegał sprawnie, bez niepotrzebnych przestojów. Wystarczy jeden telefon. Dobrze wiemy - czas to pieniądz:)

Funkcjonalność
Ma być praktycznie. Doskonale rozumiemy, że w trakcie budowy, remontu trafiają się nieplanowane sytuacje. W każdym momencie możecie zmienić przedmiot zamówienia czy termin wywozu gruzu. Marian z ekipą dostosuje się do nowych okoliczności. 

Czas realizacji usługi
Potrzebujesz kontenera na wczoraj? Krótkie terminy to dla nas codzienność. Nie raz ratowaliśmy gościa przypartego do ściany. 

Bezpieczeństwo
Posiadamy wszelkie niezbędne pozwolenia na wywóz gruzu. Prowadzimy pełną ewidencję odpadów i dokumentację odbioru. Wystawiamy fakturę i kartę przekazania nieczystości. Zamawiając wywóz gruzu i innych odpadów u Mariana macie pewność, że wszystko odbywa się legalnie. 

Wywóz gruzu Warszawa – o czymś zapomniałem?
Powiedz, czego oczekujesz. Zadzwoń do Mariana!