Jak odnaleźć idealną firmę do wywozu gruzu?

Witam moich czytelników. Cieplutko witam, bo za oknem to już prawdziwa zima nadeszła. Biały pył pokrył chodniki i ulicę. Święta już tuż, tuż. W oknach piękne ozdoby, gdzie się wejdzie tam świąteczne piosenki słychać. Uwielbiam ten czas. W sklepach kolorowo, błyszcząco i czuje zapach pierników. Ja już prezenty dla wszystkich mam, a wy? Zanim jednak święta nadejdą Marian do pracy pogania. Już niedługo też sobie wolne zrobię, ale na razie jeszcze pracy tyle, że nie wiem, w co ręce włożyć.

O czym dziś?

Czytając bloga już za pewne znacie przepisy i zasady dotyczące wywozu gruzu. Pisałem już o tym. Wiecie, jak te odpady po remoncie posprzątać i usunąć. Wiecie jak zamówić kontener czy worek big bag. Problem Jednak może pojawić się przy wyborze tej właściwej firmy wśród tak wielu. W gąszczu ofert nie trudno o pomyłkę. W Warszawie istnieje mnóstwo firm świadczących usługi wynajmu kontenerów i wywozu gruzu. Stojąc przed wyborem, należy wiedzieć, czym się kierować, dlatego dziś przedstawię kilka zasad i wskazówek, które pomogą ci samodzielnie zdecydować, z czyich usług skorzystasz. Krótko mówiąc podpowiem, jak znaleźć idealną firmę, która wywiezie gruz i odpady po remoncie.

Zasada numer 1. Cena wywozu gruzu  

Zdaję sobie sprawę, że cena to jest czynnik, który u większości zdecydowanie ma główne znaczenie przy wyborze firmy, bo kto chce płacić miliony monet za wywóz gruzu? No chyba nikt. Jednak tak naprawdę, to nie zawsze jest tak, że najtaniej znaczy najlepiej. Aby firma wykonała usługę zgodnie z obowiązującymi przepisami i przestrzegając wszystkich wymaganych procedur,  może wpłynąć to na ostateczną cenę. Firma musi dysponować odpowiednim sprzętem i wywozić gruz w miejsca które są dla niego przeznaczone. Gdyby okazało się, że wasz gruz wylądował np. w lesie czy na nielegalnym wysypisku, pewnie poczulibyście się oszukani. Płacąc za usługę, chcecie aby odbyło się to poprawnie. Dlatego cena również powinna odzwierciedlać jakość świadczonych usług.

Zasada numer 2. Dokumenty

Dobra firma to przyjazna firma. Co to znaczy? Oznacza to nic innego, jak uprzejma i rzeczowa obsługa, łatwy kontakt. Co jednak najważniejsze dla klienta, to to, że może on liczyć na pomoc na każdym etapie. Jeśli po raz pierwszy będziesz korzystał z usług wywozu gruzu, a wcześniej nie trafiłeś na blog Mariana, możesz nie być zorientowanym w tej całej papierologii. W profesjonalnej firmie pracownicy pomogą się z nią uporać i podpowiedzą jakie dokumenty są niezbędne a także w razie potrzeby pomogą je również wypełnić. To ułatwi cały proces wywozu odpadów i pozwoli uniknąć niepotrzebnego stresu czy nieporozumień, a usługa odbędzie się w przyjaznej atmosferze.

Zasada numer 3. Sposób kontaktu z firmą

Kolejną zasadą, która wiąże się poniekąd z poprzednim punktem, to kontakt z firmą. Dobrze, kiedy można zamówić usługę telefonicznie lub za pomocą formularza znajdującego się na stronie internetowej. To ułatwienie szczególnie dla tych, którzy są z poza Warszawy lub mieszkają na jej obrzeżach i musieliby stracić mnóstwo czasu na dojazd do siedziby firmy, a jak wiadomo czas to pieniądz. Skoro można robić zakupy przez Internet, to zamówić Mariana też można przez Internet. No i oczywiście telefonicznie.

Zasada numer 4. Szeroki wybór kontenerów na gruz

Kolejną ważną sprawą jest możliwość wyboru kontenera o odpowiedniej wielkości. takiego, który będzie odpowiadał twoim potrzebom. Nie muszę mówić, że czasem wystarczy worek big bag, dlatego dobrze gdy firma ma go również w swojej ofercie. Im większy kontener, tym wyższa cena, więc musisz kliencie mieć możliwość wyboru, aby nie przepłacać. Nie zamówisz przecież wielkiego kontenera, podczas gdy robiłeś niewielki remont jednego pokoju czy małej łazienki. Pamiętaj więc, by przed zamówieniem przejrzeć ofertę w zakresie wynajmu kontenerów i ich pojemności. Im większy wybór, tym łatwiej dopasować go do ilości nagromadzonego gruzu. Wybierz taki, który pomieści wszystkie odpady remontowe, a jednocześnie nie będzie zbyt wielki na małą ilość gruzu.

Zasada numer 5. Czas wynajmu kontenera

Choć może się z pozoru wydawać, że to kwestia drugorzędna, to jednak taka w rzeczywistości nie jest. Coś o tym wiem. Remont to przedsięwzięcie na co najmniej kilka lub kilkanaście dni, a odpady powstają już od samego początku. Najwygodniej jest, gdy masz możliwość sprzątania ich na bieżąco. Po co mają walać się pod nogami? Po co się o nie przewracać lub tworzyć kręte ścieżki? Kiedy masz wynajęty kontener do ich składowania odpady i gruz nie muszą zagracać niepotrzebnie twojego mieszkania, a tym samym miejsca pracy. Ważne jest byś mógł wynająć kontener na tak długo, ile tego potrzebujesz. Elastyczność firmy w tym zakresie jest również godna uwagi, dlatego przy wyborze firmy pamiętaj także o tym.

Wybieraj świadomie wywóz gruzu

Przedstawione powyżej zasady, jakimi Marian szczerze radzi kierować się przy wyborze odpowiedniej firmy, która sprzątnie gruz, są najważniejsze. Nie powiem, że moja firma spełnia wszystkie warunki, bo pewnie pomyślelibyście, że ten Marian to taki chwalipięta. Daje wam wolną rękę i zdecydujcie sami, czy zamówić Mariana czy nie. Podałem wskazówki nie po to, by was do siebie na siłę przekonywać lecz dlatego, że dbam o wszystkich i chcę, aby byli zadowoleni ze swojego wyboru. Świadomy wybór to właściwy wybór. Jak już wcześniej pisałem, kiedy mamy przed sobą tyle ofert, bardzo łatwo jest pomylić się. Zwłaszcza wtedy, gdy mamy do czynienia z wywozem gruzu po raz pierwszy. W takiej sytuacji warto posłuchać kogoś, kto zna się na rzeczy. Dziś to już się żegnam z wami, ale niebawem wrócę z kolejnymi radami. Tak więc pozdrawiam i do następnego wpisu.